Blog je dokonalou cestou, jak návštěvníkovi předat užitečný obsah, pro který se k vám bude i v budoucnu rád opakovaně vracet. Využijte jeho sílu ve váš prospěch.
Asi jste si při brouzdání po internetu všimli, že řada firem v dnešní době vede svůj vlastní blog, na kterém publikuje spoustu zajímavých informací z jejich oboru. Myslíte si, že to je sice super, ale vy na to teď nemáte prostor, protože se musíte věnovat propagaci vašich produktů a služeb? A co když právě blog je nástroj, který může pracovat za vás?
Tvorba blogu vás bude stát obrovské množství času a energie, ale pokud ji uchopíte za správný konec, může to být nejlépe investovaný čas ve vašem podnikání.
Důvěra
K tomu, aby vás měl potenciální zákazník rád a chtěl si pořídit váš produkt nebo službu, může vést často velmi dlouhá cesta. Blog je velice užitečný pomocník, který pomáhá budovat důvěru mezi vámi a vaším klientem.
Většina zákazníků potřebuje k vytvoření důvěry osobní kontakt, a je potřeba si uvědomit, že ten nemusí být nutně ve fyzické rovině.
Ruku na srdce – když budete mít možnost si vybrat, půjdete si stejný produkt koupit k někomu, koho znáte a komu důvěřujete, nebo třeba jen kvůli ceně radši zabrousíte do neznáma? Pro většinu lidí je důvěra při výběru zboží či služby velmi důležitá a váš blog je jednou z cest, jak ji začít v návštěvnících vašeho webu budovat.
SEO a vyhledávače
SEO je v dnešní době velmi často zmiňovaný pojem, který neslyšel jen málokterý vlastník webu. SEO je zkratkou pro search engine optimalization a skrývá v sobě optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Můžete mít vizuálně naprosto dokonalé stránky, ale pokud se k nim nikdo nedostane, ani to nemá šanci docenit.
Cílem SEO je, aby se daná webová stránka zobrazovala na předních místech vyhledávačů. Metod, jak toho dosáhnout je celá řada a je potřeba upozornit, že se nejedná o něco, co provedete jednou, a vyhledávače vás budou mít nadosmrti rády.
U SEO se jedná o dlouhodobý proces, který prvotním vytvořením webu nekončí. Vyhledávače se snaží pro uživatele najít ten nejlepší možný výsledek a jednou ze základních cest, jak se jim zalíbit, je poskytovat kvalitní obsah. Ideálním prostředkem k tomu může být právě váš blog.
Do svých článků můžete zakomponovat spoustu užitečných informací. Pokud se při jejich tvorbě zaměříte na problematiku, kterou vaši návštěvníci nejčastěji v souvislosti s vaším produktem či službou hledají, můžete posunout svůj web ve výsledcích vyhledávání výrazně výš.
Vyhledávače dnes preferují přínosný obsah, takže nestačí prošpikovat články klíčovými slovy a myslet si, že máte vyhráno. Tvořte váš blog tak, aby odpovídal na otázky vašich čtenářů nenuceně a přirozenou formou, příznivě se to pak projeví i na výsledcích vyhledávání.
Konkurenční výhoda
Pokud se pohybujete v oboru, kde je konkurence opravdu velká, jistě pociťujete, jak je problematické se odlišit a nabídnout něco navíc.
Prostřednictvím blogu můžete svým potenciálním klientům dát najevo, že jste expert v daném oboru, že své práci rozumíte, a to vše prostřednictvím svého unikátního osobního přístupu.
Psaní blogu vám dá oproti konkurenci výrazný náskok. Běžně nabízené výhody, jako je třeba doprava zdarma, už přestávají být něčím „navíc“, ale pomalu se stávají standardem. Pokud se chcete odlišit, blog je dokonalým způsobem, jak zaujmout, a zároveň komunikovat s vašimi klienty osobnější formou, i když zrovna fyzicky nejste v kontaktu.
Blog je ideální místo, kde prezentovat produkty z vaší nabídky. Možná sami moc dobře víte, jak je některý výrobek skvělý, ale jak to má zjistit váš zákazník, který je nucený rozhodovat se pouze podle popisu zboží na e-shopu?
Pište na svůj blog recenze a usnadněte tak svým klientům rozhodování. Možná právě to je ta věc, kterou váš zákazník už dlouho marně hledá, a co mu vaše konkurence nemůže nabídnout.
Blog je úžasným zdrojem informací, prostřednictvím kterého můžete spoustě lidí pomoct vyřešit jejich problémy. Využijte svých znalostí a sdílejte s vašimi klienty přínosný obsah. Rádi se k vám budou vracet a prostřednictvím sdílení mohou zároveň jednoduše šířit obsah vašich článků k dalším lidem ve svém okolí.
Blog jako nepřítel
Na blog je potřeba se dívat z více úhlů. I když jsou výhody blogu nezpochybnitelné, za určitých okolností se z něj může stát váš úhlavní nepřítel, a v takových případech je často lepší od jeho psaní raději upustit.
Nedostatek času a nepravidelnost
Základem úspěchu psaní každého blogu je pravidelné předávání nových zajímavých informací. Pokud už teď víte, že neradi píšete a po nadšeném vyprodukování prvních dvou příspěvků bude váš blog roky stále ve stejném stavu, raději se do psaní ani nepouštějte.
Není nic horšího než několik let staré datum u příspěvků, které dává vašim návštěvníků jasně najevo, že se psaní blogu nevěnujete a nic aktuálního zde nenajdou.
Nekvalitní obsah
Pokud jste se právě nadšeně rozhodli, že si i vy pořídíte vlastní blog a rychle se pustíte do psaní prvních článků, mějte na paměti, že čtenáři vaše články vyhledávají kvůli kvalitnímu obsahu.
Prostřednictvím svých článků jim můžete pomoct vyřešit jejich problémy, ale pokud v nich nic užitečného nenajdou, budou raději pátrat jinde, a váš status experta tím výrazně utrpí. Pátrejte po tom, co by vaše klienty mohlo skutečně zajímat, a teprve pak se pusťte do psaní.
Gramatika a překlepy
Pokud gramatika a pečlivost nejsou vaše silná stránka, zaděláváte si při psaní vašeho blogu na velký problém. Můžete být sice naprostý expert v daném oboru, ale pokud vám nebudou nic říkat vyjmenovaná slova, a v každém druhém slově bude svítit nějaký překlep, snížíte výrazně důvěryhodnost celého sdělení.
Je to dřina, ale stojí to za to
Možná vás teď některá z uvedených věcí od psaní blogu odradila. Je ale potřeba si uvědomit, že nic z toho není fatální, a vždy je možnost, jak problém vyřešit.
Pokud nejste zrovna expert na gramatiku nebo neumíte psát záživné texty, popátrejte ve svém okolí, jestli na tom někdo není lépe a nemohl by vám s tím pomoct. Možná vás překvapí, kolik lidí baví psaní a jen nemají možnost seberealizace.
Pokud opravdu nikdo takový není, a přesto vidíte v psaní blogu potenciál, stále je zde možnost najmout si na tuto práci profesionály z řad copywriterů, kteří jsou schopni vám napsat texty na míru tak, aby se líbily nejen vašim klientům, ale i vyhledávačům.
Tvorba kvalitního blogu je běh na dlouhou trať, ale pokud vykročíte správným směrem, může se stát v budoucnu vaším neúnavným obchodním partnerem, který vás nikdy nenechá na holičkách.
Miluju vše, co se točí kolem webů, a úplně nejvíc mě naplňuje, když do toho kolotoče můžu sem tam vtáhnout i někoho jiného. Učím své klienty dívat se na web očima druhých a ukazuji jim, že své stránky si zvládnou vylepšit i sami, bez obřích investic.
Přečtěte si Můj příběh