Mít vlastní web je v dnešní době už poměrně běžná záležitost. Je v zásadě úplně jedno, jestli jste velká firma, malý živnostník, nebo třeba jen člověk, který chce sdílet s lidmi své články prostřednictvím blogu. Kdo není na internetu, jako by neexistoval.
Těch důvodů, proč si webové stránky pořídit, je ale celá řada.
Prezentace
Díky vlastnímu webu budete mít k dispozici pomyslnou online vizitku. Návštěvník vašich stránek se tak může jednoduše dozvědět informace o tom, kdo jste, co děláte, jak to děláte, popř. nahlédnout přímo do referencí vašich zákazníků.
Je navíc potřeba si uvědomit, že to, jakým způsobem se na webu prezentujete, poskytuje potenciálnímu klientovi i informaci o tom, jak budete později přistupovat k němu.
Pokud váš web působí amatérsky a vysloveně z něj sálá, že jste do něj nic neinvestovali, můžete si být jisti, že pro vašeho potenciálního klienta to znamená jasný signál, že pro vás není důležitý a rychle se s vámi rozloučí.
Dohledatelnost
Vaše služby mohou být sebelepší a vy můžete být největším expertem v daném oboru, ale pokud nedáte svým potenciálním klientům možnost to zjistit, nikdy se o vašich kvalitách nikdo nedozví.
Internet má v dnešní době již drtivá většina domácností a dobře dohledatelná webová prezentace je základním klíčem k tomu, jak o sobě dát vědět.
Konkurenční výhoda
Pokud se pohybujete ve svém oboru už nějakou dobu, jistě máte přehled i o tom, jakým způsobem se prezentuje vaše konkurence. Možná víte, že nabízíte lepší služby než oni, ale jak to má zjistit váš potenciální zákazník?
Většina lidí dá na první dojem. Pokud budete dohledatelní a váš web bude kvalitnější než konkurence, máte napůl vyhráno.
Důvěryhodnost
S předchozí otázkou úzce souvisí právě důvěryhodnost. Pokud webové stránky nemáte vůbec, v pomyslném žebříčku důvěryhodnosti se přímo odsuzujete k umístění na spodních příčkách. Zákazníci jsou zvyklí si vybírat, a pokud jim nenabídnete nic ke srovnání, půjdou jinam.
Kvalitní obsah, líbivý design a celkové profesionální pojetí webu pomáhají budovat důvěru v to, že víte, co děláte, investujete do své propagace, kvalita je pro vás důležitá a stejně tak budete přistupovat i ke svým klientům.
Nepřetržitá pracovní doba
Na rozdíl od vás je váš web klientům k dispozici nonstop – 7 dní v týdnu, 24 hodin denně, a i když vy máte zrovna dovolenou, on stále pracuje. Pokud provozujete e-shop, pomáhá vám navíc vyřizovat objednávky, poskytovat informace o nabízených produktech, a vás k tomu ani nepotřebuje.
Váš web nikdy nespí a oproti tradičním formám propagace (popř. i prodeje), jakými jsou kamenné obchody, letáky apod., není závislý na čase a nabízí tak velký potenciál k tomu, jak vaše služby posunout na další úroveň.
Dostupnost odkudkoliv
Pojem „odkudkoliv“ je v případě internetu skutečně na místě. Je totiž úplně jedno, jestli se zrovna nacházíte na druhém konci republiky, v jiném státě, nebo třeba ležíte na zahradě u bazénu a máte volno. A úplně stejně to platí i pro vaše klienty.
Druhá rovina slova „odkudkoliv“ v sobě skrývá zařízení, prostřednictvím kterého na váš web klient přistupuje.
V dnešní době je již naprosto samozřejmé, že většina lidí vlastní chytrý mobil a prostřednictvím něj si prohlíží webové stránky. Pokud se na něm váš web nezobrazí dobře, můžete si být téměř jisti, že jste právě přišli o potenciálního zákazníka.
Úspora nákladů
Na váš web je možné pohlížet i jako na úžasný marketingový kanál. Ve chvíli, kdy váš web zákazník navštíví, začínáte působit na jeho rozhodování. Kvalitní a důvěryhodná webová prezentace dokáže často už sama o sobě zákazníka přesvědčit k tomu, aby u vás nakoupil nebo si objednal vaši službu.
A vy se mezitím můžete v klidu věnovat své práci, váš web pracuje za vás.
Na rozdíl od sociálních sítí, které jsou často alternativou pro vlastní webové stránky, navíc máte nad obsahem kontrolu, což je opravdu k nezaplacení.
Komunikační kanál
Váš web je vaším zrcadlem a dává tak zákazníkům hned při prvním seznámení obrázek o tom, kdo vlastně jste. Využijte to ve váš prospěch. Většina zákazníků potřebuje k vytvoření důvěry osobní kontakt, a je potřeba si uvědomit, že ten nemusí být nutně ve fyzické rovině.
Publikujte na svých stránkách rady, pište blogové články, zveřejňujte aktuality, komunikujte se svými klienty. Váš klient ve vás chce vidět partnera, kterému bude moct důvěřovat, dejte mu příležitost vás poznat. A jako příjemný bonus vás díky tomu budou mít mnohem radši i vyhledávače.
Mít webové stránky je v dnešní době již běžnou záležitostí. Je však potřeba si hned na začátku ujasnit, proč si je vlastně chcete pořizovat, a jaké jsou vaše cíle. Ve chvíli, kdy se začnete na podstatu webu dívat z více úhlů, máte položený silný základ pro tvorbu kvalitní prezentace, která bude mít u zákazníků úspěch.
Miluju vše, co se točí kolem webů, a úplně nejvíc mě naplňuje, když do toho kolotoče můžu sem tam vtáhnout i někoho jiného. Učím své klienty dívat se na web očima druhých a ukazuji jim, že své stránky si zvládnou vylepšit i sami, bez obřích investic.
Přečtěte si Můj příběh